|Alt imatge central|

URAIS es va crear l'any 2001 gràcies a l'establiment d'un conveni entre la URV i el Consorci d'Aigües de Tarragona (CAT) a través de la Fundació Universitat Rovira i Virgili (FURV) per prestar els serveis d'anàlisis de radioactivitat en les aigües que es distribueixen als seus consorciats. El laboratori va estar ubicat entre els anys 2001 i 2007 a l'edifici del Centre de Transferència de Tecnologia i Innovació (CTTi) de la Universitat Rovira i Virgili, però des de finals de l'any 2007, gràcies a la signatura d'un conveni d'integració amb el CAT, el laboratori es va traslladar al Laboratori de Qualitat de l'Aigua (LQAIGUA) de la Planta de Tractament d'Aigua Potable del Consorci d'Aigües de Tarragona a L'Ampolla.

Des de la seva creació fins a l'actualitat, URAIS ha anat incrementant la seva capacitat tècnica fins assolir uns nivells de qualitat que van permetre al laboratori obtenir l'acreditació per ENAC segons la norma ISO 17025 a l'any 2006.

La realització d'estudis d'investigació en el camp de la radioactivitat ambiental també és un dels aspectes que s'han potenciat dins del nostre laboratori des de la seva creació i, fruit d'aquesta tasca consolidada fins a l'actualitat s'han presentat tres tesis doctorals i s'han publicat més de vint articles científics en revistes internacionals.

Vols Saber més?